Just nu pågår samtalet ”Staden som varumärke” hos Sveriges kommunikatörer. De som deltar är:
Micco Grönholm, Kommunikationsdirektör, Helsingborgs stad. Jesper Falkheimer, Professor, Lunds universitet. Margareta Wall, Kommunikationsdirektör, Örebro kommun. Mattias Jansson, kommundirektör, Botkyrka kommun. Helena Renström, marknadschef, Skellefteå kommun.
Frågan är: Hur jobbar kommuner med kommunikation och kan de använda liknande metoder som ett företag gör?
Är du på plats?
Spännande ämne som jag missar! Om någon vänlig själ ville återberätta höjdpunkterna så skulle denne vara just en vänlig själ 🙂
GillaGilla
Du kan se samtalet här:
https://m.youtube.com/watch?v=iSQ6iL8cnDs&feature=youtu.be
Tacksam för dina tankar och eventuella frågor.
GillaGilla
Arvid den här texten ger dig några höjdpunkter och reflektioner https://almedalsbladet.se/2015/06/30/platsmarknadsforing-eller-kommunal-information-vad-far-det-lov-att-vara/
GillaGilla